КАРКАС ОРТОПЕДИЧНИЙ

– металева прямокутна рама з гратами із ламелей, яка використовується як базова основа ліжка під ортопедичний матрац.

Поділяються:

  • по конструкції рами: цільнозварні і розбірні (на 2 або 3 частини, повністю збірно-розбірні на комплектуючі);
  • по комплектації: з ніжками (використовується як самостійне спальне місце або як частина ліжка), вкладні з центральними ніжками і без ніг (ці два види використовується тільки в комплекті з ліжком);
  • за розмірами: односпальні, двоспальні;
  • за категоріями основи каркаса: Стандарт, ХL, 2ХL, 3ХL.

КАТЕГОРІЯ КАРКАСУ

– це відстань між ламелями, яка визначає вибір ортопедичного матраца з певним типом пружинного блоку. Мінімальна відстань між ламелями в каркасах Ортоленд 25 мм (3ХЛ), категорія 2ХЛ – 35 мм, ХЛ – 45 мм, максимальна відстань категорія СТАНДАРТ 65 мм. Відстань між ламелями в решітці розкладачок 30 мм, без назви категорії.

ТИП КАРКАСУ

визначається конструкцією металевої рами каркаса: суцільнозварна, розбірна на 2 або 3 частини, повністю збірно-розбірна, трансформер (рама розкладачок).

Цільнозварні каркаси каркаси з цільною нерозбірною рамою, поставляються повністю в зборі готовими до установки; при наявності ніжок необхідно встановити їх на місця кріплення і прикрутити болтами, які йдуть в комплекті з ніжками.

Каркаси розбірні на частини дворядні або трьохрядні каркаси: кожен ряд ламелі встановлений у власну окрему рамку; скріплюються між собою болтами, утворюючи в результаті звичайну раму двоспального каркаса.

Збірно-розбірні каркаси: рама повністю розбирається на складові частини: бічні і торцеві царги рами, центральна царга, поперечна царга (для посилених каркасів), комплект ніжок, комплект ламелей, комплект кріпильної фурнітури, кутки фіксації рами. Всі металеві частини каркаса скріплюються між собою відповідно до інструкції кріпильною фурнітурою, в «кишені» тримачів вставляються ламелі, в останню чергу прикручуються ніжки.

Рама-трансформер конструктивна особливість рами розкладачки, завдяки якій вона компактно складається та легко розкладається, перетворюючись в спальне місце.

НІЖКА КАРКАСУ

– металева труба діаметром 48 мм, в основі якої знаходиться пластикова гвинтова опора, її обертання дозволяє регулювати висоту ніжки. У верхній частині труби приварена пластина з отвором під кріплення (болт), з його допомогою ніжка фіксується до рами каркаса.

ЛАМЕЛІ ОРТОЛЕНД

Ламель  гнутоклеєний амортизуючий виріб (планка) з дугоподібним профілем, виготовлений з лущеного або струганого шпону бука \ грабу.
Ламелі Ортоленд зроблені з 7 шарів якісного шпону, проклеенного смолою, загальна товщина планки 8 мм; клас емісії  Е1, радіус вигину 4 м.

Найбільш підходяща ширина ламелі для ортопедичних каркасів 53 мм (стандарт українських виробників) і 68 мм (європейський стандарт). Ламелі мають підвищену гнучкість, еластичність та міцність, стійкість до механічних впливів та великих навантажень.

ЛАТОФЛЕКС

У меблевій галузі – синонім понять «ортопедична ламель, лати, планка».

ОРТОПЕДИЧНА ОСНОВА

Набірна решітка з ламелі (латофлекса), прикріплена до рами каркаса ліжка за допомогою ламелетримачів різного типу; служить основою під ортопедичний матрац.

ОДНОСПАЛЬНИЙ КАРКАС

Каркас довжиною 190 або 200 см, шириною 80 або 90 см (до 100 см); рама каркаса укладає в себе один ряд букових ламелей і поперечну металеву перемичку, на якій встановлюється центральна ніжка.

КАРКАС ПОЛУТОРНИЙ

Каркас довжиною 190 або 200 см, шириною від 100 до 140 см; рама каркаса має в собі два ряди ламелей, розділених поздовжньої перемичкою, на якій встановлюються 2 центральні ніжки.

Посилення каркаса (за замовленням) здійснюється за рахунок поперечної перемички (по центру каркаса) і двох додаткових ніжок, прикріплених до цієї царги. Через особливості конструкції (дворядні) полуторні каркаси зазвичай не виділяють в окрему групу і відносять до двоспальних каркасів.

ДВОСПАЛЬНИЙ КАРКАС

Каркас довжиною 190 або 200 см, шириною від 140 до 200 см та більш; рама каркаса шириною до180 см містить у себе два ряди ламелей, розділених поздовжньою царгою на яку встановлюються дві центральні ніжки. Посилення каркаса досягається за рахунок поперечної перемички (по центру каркаса) й двома додатковими ніжками, прикріпленими до цієї царги.

Каркаси шириною понад 180 см виготовляються трирядними, з двома поздовжніми царгами, на яких кріпляться по 2 центральні ніжки. Посилення трьохрядних каркасів робиться за рахунок додавання поперечних перемичок на дві крайні секції та додаткових ніжок.

КАРКАС ТРИРЯДНИЙ

Каркаси шириною понад 180 см виготовляються трирядними, з двома поздовжніми царгами (цільнозварні), на яких кріпиться по 2 центральні ніжки; всього в комплекті 8 ніг. Посилення трьохрядних каркасів робиться за рахунок додавання поперечних перемичок на дві крайні секції і додаткових ніжок. Посилені каркаси з центральними ніжками матимуть в комплекті 10 ніг.

ВКЛАДНИЙ КАРКАС 

Каркаси будь-якого розміру без ніг або з центральними ніжками, служать основою ліжка під матрац, найчастіше комплектуються підйомними механізмами та фіксаторами матраца.

Каркаси без ніг зазвичай використовуються якщо в конструкції ліжка передбачені білизняні ящики або вже є базовий каркас ліжка з поперечних та поздовжніх дерев'яних рейок.

Каркаси з центральними ніжками підходять для ліжок без ящиків. В цьому випадку, ніжки запобігають прогинанню основи та деформації царги в центральній частині каркаса. Для такого типу ліжка рекомендується купувати посилені каркаси з 4 центральними ніжками (двоспальний розмір, шириною до 180 см).

НЕСТАНДАРТНИЙ КАРКАС

каркаси з розмірами рами, які не є стандартними для спальних меблів, вироблених меблевими фабриками України. При замовленні таких каркасів необхідно надати креслення або ескіз з розмірами та розташуванням додаткових деталей (наприклад, другий царги посилення), прописати специфікацію (якщо є нестандартні розміри комплектації, наприклад  висота ніжки відмінна від 230 мм, кількість та місце розташування фіксаторів, установка кутків під ПМ покупця і т.д.). Після розрахунку вартості нестандартного виробу, підтвердження можливості виготовлення з боку компанії і передоплати замовлення з боку Покупця, наш менеджер назве терміни виготовлення (не більше 10 робочих днів з моменту внесення оплати) й поставки.

ПОСИЛЕННЯ КАРКАСУ

це установка поперечної перемички з додатковими ніжками, розташованими ближче до бічних царг рами.

Односпальні (однорядні) каркаси з самого початку виготовляються із поперечиною та центральною ніжкою. Дворядні і трьохрядні каркаси з посиленням замовляються при:

– використанні каркаса як самостійного спального місця,
– високих навантаженнях (загальних, точкових),
– встановлення каркаса в короб ліжка шириною від 120 см і більше.

ПРУЖИННИЙ БЛОК БОНЕЛЬ (укр.) | BONNEL (анг.)

складається з 4-х або 5-виткових двоконусних пружин діаметром від 6 до 10 см, які встановлені в один ряд і з'єднані зверху та знизу з сусідніми рядами пружин особливими спіралями. При виготовленні використовується спеціальна загартована високовуглецева сталь товщиною від 1,2 до 2,2 мм. Кількість пружин в блоці Бонель може бути різною від 100 до 150 штук на квадратний метр; пружини Бонель, як правило, використовують при виготовленні недорогих матраців економ-класу.

Матраци з пружинним блоком Бонель відносять до застарілої технології, вони мають слабо виражений ортопедичний ефект через те, що коли стискається одна пружина, в процес стиснення залучаються сусідні пружини. Це є значним недоліком даного пружинного блоку.
Довговічніше і надійніше служать поліпшені варіанти пружин – це Міні Бонель (менший діаметр в порівнянні з класичними) і Мульти (подвійна спіраль) Бонель.

Бонель найбільш підходять під ламелеві основи категорії СТАНДАРТ й ХЛ, можуть використовуватися з категорією 2ХЛ та 3ХЛ. 

ПРУЖИННИЙ БЛОК ПОКЕТ (укр.)| Pocket (англ.)

Інноваційна система кишенькових пружин Покет виготовляється з високоміцної нержавіючої сталі; кожна пружина розміщується в окремому чохлі з нетканого полотна і ніяк не пов'язана з сусідніми пружинами, тобто незалежна. Конструкція блоку дозволяє рівномірно розподіляти навантаження, система реагує тільки в тому місці, де чиниться тиск, тобто при точковому навантаженні на окрему пружину всі інші залишаються нерухомими.

Залежно від діаметра пружин і їх щільності на 1 кв.м, система Покет підрозділяється на кілька типів:

тип Pocket-Spring: має 250-300 штук в 1 м2,
тип Multi-Pocket: 500-600 штук в 1м2, діаметр пружин 4 см,
тип Micro-Pocket: 1120 штук на 1 м2, діаметр пружин 2 см.

Також пружини Покет бувають різної форми (бочкоподібні, «пісочний годинник»), прості або посилені (з подвійними витками «пружина в пружині»), різні по жорсткості (три  стандартні у всіх виробників матраців).

Матраци з незалежним пружинним блоком підлаштовуються під тіло сплячої людини, витримують велику вагу; мають відмінні ортопедичні і анатомічні властивості, рекомендовані для тривалого використання.

Пружини Pocket поєднуються з основами категорій 2ХЛ і 3ХЛ.

БЕЗПРУЖИННІ МАТРАЦИ 

не мають блоків пружин, замість них використовується один або кілька шарів якісних наповнювачів різного ступеня жорсткості, виготовлених з сучасних інноваційних матеріалів (латекс, койра, ортопедична піна, меморікс та ін.). Плюс безпружинних матраців їх довговічність та здатність витримувати значні загальні або точкові навантаження (актуально для батьків, які не обмежують дітей в рухливих іграх  на безпружинниках можна стрибати і перекидатися).

Безпружинний матрац використовується з ламелевою основою категорії 3ХЛ.

ЛАМЕЛЕТРИМАЧ

Спеціальний наконечник ламелі за допомогою якого вона фіксується в рамі каркаса, утворюючи ортопедичну решітку. Ламелетримачі кріпляться до рами каркаса різними способами в залежності від матеріалу рами. Тримачі на металевих каркасах поділяються за типом кріплення на: врізні (внутрішні) і накладні (на засувках, заклепочні).

ФІКСАТОР МАТРАЦУ

Також називають: матрацотримач,  тримач матраца, скоба, стопор, обмежувач матраца, упор.

Підтримує матрац від скочування при піднятті каркаса (відкритті) ліжка. 
Кріпиться з боку голови на профіль рами ліжка, може застосовуватися і з боку ізніжжя як ручка для відкривання (замість лямки) або як додаткова підтримка матраца. Бувають зйомними та незйомними. Фіксатори Ортоленд відносяться до зйомного типу.

РАМКА ЛІЖКА

міцний металевий каркас з декількома поперечними металевими планками; використовується як ліжко-подіум або спальне місце, як основа під матрац з жорстким базисом (металеві ламелі або фанера). При використанні рамки під звичайний ортопедичний матрац поверх каркаса настилається суцільна підкладка з міцної фанери.

Рамка Ортоленд виготовлена ​​з металевого профілю 20х30х1.2 мм, стандартна кількість поперечних перемичок 2 шт. (розраховано під фанерну підкладку). Випускаються вироби всіх стандартних розмірів (полуторні, двоспальні, односпальні), з ніжками і без, цільнозварні і розбірні варіанти. Під замовлення та за кресленнями замовника виробляються рамки з будь-якою кількістю перемичок і ніжок.

Один з головних плюсів рамок  це можливість додати додаткові металеві «ламелі», що дозволяє збільшувати навантаження на основу до 300 кг.

ПОЛІМЕРНО-ПОРОШКОВЕ ФАРБУВАННЯ

метод покриття поверхні порошковими фарбами шляхом напилення, подальшого нагріву («запікання») до стану оплавлення і утворення рівномірного монолітного полімерного шару, що має високі захисні властивості. Фарби (по типу фінішного покриття) бувають глянцеві, матові, безфактурні або з фактурою, зі спецефектами (імітацією металу, фактури дерева, кракелюра і т.д); по застосуванню: внутрішнього і зовнішнього використання. Більш детальну інформацію про властивості та види порошкової фарби можна знайти на спеціалізованих сайтах виробників.
Сучасна порошкова полімерна фарба твердий багатокомпонентний склад, який утворює під впливом високої температури тонку суцільну плівку на поверхні. Ця плівка є полімером, її й називають «полімерною фарбою» або «полімерним покриттям».

ПІДЙОМНИЙ МЕХАНІЗМ ЛІЖКА

Механізм підйому основи ліжка: використовується для підйому вкладного каркаса ліжка на 40 градусів та доступу до білизняного відсіку; поставляється в комплекті з газовими амортизаторами (газліфтами). Підйомники поставляються в комплекті (лівий + правий) та з газовими амортизаторами (газліфтами). Залежно від планованого навантаження на ПМ встановлюються газліфти з різним зусиллям.

Зусилля розтиснення вказує яку вагу може вільно відкрити\підняти газліфт; даний параметр позначається "ньютон" Н\N. Для підйому каркасів використовуються газліфти із зусиллям від 100N до 1200N, підбір робиться з розрахунку: підняття 1 кг маси* = зусилля в 10 ньютон.

Як правило, з установкою підйомних механізмів на раму каркаса водночас ставлять і фіксатори матраца.

мається на увазі: маса  сукупна вага каркаса, вага людей, всіх постільних речей.